信仰特徴はキャラクターが特定の神格に確かな信仰心を抱いていることを表す。信仰特徴を選択するために信仰呪文を使用できるクラスの一員である必要はない。しかしこの特徴を正当化するために、後援者たる神格を持ち、背景に一定の信仰心を持っていなければならない。他の特徴カテゴリとは違い、信仰特徴は以降の制限に従い、君が信仰を捨てたなら失われてしまう。
記載された宗教を信仰する全てのキャラクターが、これらの信仰特徴を使用できる。
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Qadira, Gateway to the East 23ページ、Advanced Player's Guide 1ページ
あなたは信仰する女神の恩寵が貴方自身の刃に宿るのを見たことがあり、またあなた自身の義務としてそれを受け取った。
利益:あなたがシミターを使用してクリティカル・ヒットを与えた時はいつでも、あなたの対象は追加で2ポイントの[火炎]ダメージを受ける。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Corruption 5ページ
あなたは服従されることを期待しており、そしてそれが間違っていることはほとんどない。
利益:あなたは〈威圧〉判定に+1の特徴ボーナスを得、〈威圧〉はあなたのクラス技能となる。
出典 Ultimate Campaign 63ページ、Cheliax, Empire of Devils 19ページ
地獄界ヘルの教会で育てられたために、(あなたが現在“暗黒の皇子”アスモデウスの信者であるかどうかに関わらず)あなたはデーモンを殺すという植え付けられた強い思いに注力している。
利益:あなたはデーモンに対する〈知識:次元界〉判定に+3の特徴ボーナスを、デーモンの使用した[精神作用]呪文及び効果に対する意志セーヴに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Corruption 19ページ
利益:あなたの魂は四騎士の一柱への抵当となっているため、レベル吸収効果に対する頑健セーヴに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 221ページ、Faiths of Purity 19ページ
ドワーフのパンテオンに関する知識によって、君はどの神格が君の人生のどの側面を管轄しているかを正確に知り、自分の守護神格でないとしてもその助力を請う事ができる。
利益:1日の始まりに、以下の技能の1つを選択すること:〈鑑定〉、〈はったり〉、〈製作:1つの種別を選択〉、〈交渉〉、〈威圧〉、〈知識:地域〉。君は次の日の始まりまでその技能に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Purity 15ページ
利益:1日1回、君は女神への信仰を表明し、1回の〈はったり〉、〈製作〉、〈交渉〉または〈芸能〉判定に+4の特徴ボーナスを得る。君はこの特徴を技能判定を行った後に割り込みで使用することを選択することができる。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Purity 18ページ
利益:アプスへの傾倒のため、君は善属性かどうかに関わらず、爬虫類や竜の血を持つ者に対する〈交渉〉判定に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Sargava, the Lost Colony 23ページ
あなたは死したる神を信仰している。そしてそれが妥当であると思わせることに熟達している。
利益:あなたは〈交渉〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。このボーナスはエイローデンおよびアイオーメディの信者に対しては+3に増加する。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Purity 9ページ
君は自分の共同体の平和を保つことの大切さを理解しており、君は信者たちに理解できるように話す方法を学んだ。
利益:君は〈交渉〉判定に+1の特徴ボーナスを得、〈交渉〉は常に君のクラス技能となる。
出典 Faiths of Purity 20ページ
利益:君は全ての〈知識:宗教〉判定に+1の特徴ボーナスを得、〈知識:宗教〉は常に君のクラス技能となる。
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Advanced Player's Guide 1ページ
あなたは幼少期の数え切れない時間を信仰する女神の寺院で過ごしたことにより、素晴らしい楽曲や唱歌を聞き続けてきました。
利益:あなたはいずれか1つの〈芸能〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。また、地元の芸術か音楽業界に関する〈知識:地域〉判定に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Corruption 16ページ
あなたはアチャイケクの殺人術を注意深く学び、神格の速度の秘密を解いた。
利益:1日1回、戦闘遭遇中に移動アクションの一部としてペナルティを受けることなく追加の5フィートを移動することができる。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Purity 11ページ
君の心には全てのデーモン的な物に対する憎しみが燃えており、その弱点を注意深く学んできた。
利益:君がデーモンに対する武器攻撃でクリティカル可能状態となった場合、武器のクリティカル倍率に等しい追加ダメージを得る。このダメージはダメージが総計された後に加算され、クリティカル倍率によって倍増することはない。
出典 Inner Sea Gods 218ページ、Faiths of Balance 20ページ
あなたは自らの狂気とともに生きている。
利益:あなたは狂気と混乱効果に対するセーヴに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Dwarves of Golarion 10ページ、Advanced Player's Guide 1ページ
トラグの聖なる職務は信者を守ること、過去の偉大な職人と発明家から教えを受けること、そして“闇の時代(dark times)”に備えることだ。
利益:あなたは〈知識:工学〉と〈知識:歴史〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。それらの1つ(あなたが選択する)はクラス技能として扱われる。
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Advanced Player's Guide 1ページ、Cheliax, Empire of Devils 19ページ
善く親切な神の信者として、あなたはいつか地獄の楽園を通ることを知っており、最も頑固な信者すら納得させるため、何度も議論を繰り返したこともあった。
利益:敵対的あるいは非友好的なクリーチャーに対して興味を持たせるための〈交渉〉判定に+2の特徴ボーナスを得る。この判定に失敗したとしても、一度だけ再挑戦してもよい。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Corruption 11ページ
あなたの神の持つ他の神格への憎しみの反映として、あなたは他の神格の信者の攻撃に耐える能力を持つ。
利益:あなたは信仰呪文に対する全てのセーヴに対して+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Taldor, Echoes of Glory 14ページ、Advanced Player's Guide 1ページ
あなたは若いころからクレリックの軍団によって訓練を受けてきた。あなたは武勇の女神の教えと、力づくでその教えを広めることに専念している。
利益:近接武器ダメージへのあなたの信仰呪文は+1の特徴ボーナスを得る(Your divine spells gain a +1 trait bonus to melee weapon damage)。
出典 Orcs of Golarion 23ページ
君の虐殺への愛は、君の回りにある防御のない非自律性の物品にさえ及ぶ。
利益:物品を破壊しようとしている場合、君は【筋力】判定に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Legacy of Fire Player's Guide 9ページ、Advanced Player's Guide 1ページ
強さと速度の本質に対する思索の中で、自分の体では成し遂げられないようなことを成し遂げられるという考えに集中することができるようになった。
利益:【筋力】【耐久力】【敏捷力】基準の技能から1つを選択すること。選択した技能は通常の能力値の代わりに【判断力】を基準として判定を行なう。この技能は常にクラス技能として扱われる。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Balance 21ページ
利益:その禁じられた愛の強さのため、あなたは(魅惑)効果に対する全てのセーヴに+1の特徴ボーナスを得、あなた自身の魅了呪文の目標はそのセーヴに-1のペナルティを受ける。
出典 Ultimate Campaign 63ページ、Advanced Player's Guide 1ページ、Elves of Golarion 15ページ
あなたは神聖なる娼婦としてカリストリア寺院の1つで働いていた。あなたは媚び、喜ばせ、そしてなにより聴く技術を知っている。
利益:あなたは情報収集する為の〈交渉〉と〈真意看破〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。また、それらのいずれか(君が選択する)は常にクラス技能として扱われる。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Balance 21ページ
利益:流れる水に触れている間、あなたは移動を阻害する効果に対する全てのセーヴに+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Dwarves of Golarion 10ページ
あなたの気転は逆立つ気分をなだめ、熱くなりすぎた血液を冷やす。
利益:あなたは〈交渉〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。加えて、カーム・エモーション、スリープ、サジェスチョンのような、戦いを止めるために継続する制御を提供せず平和的な方法となる(魅惑)(強制)効果の難易度に+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Balance 20ページ
利益:あなたは海上を往く船舶の縦横の揺れを長い間経験し、船上で戦う場合、機会攻撃に+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 221ページ、Faiths of Balance 7ページ
あなたは敵の隙を見分けることを学んでおり、それに付け込む方法を知っている。
利益:あなたはダガー、剣、ウィップを使用している場合、機会攻撃に+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Corruption 7ページ
利益:怪物めいた畸形のため、あなたは〈威圧〉判定に+1の特徴ボーナスを得、〈威圧〉はあなたのクラス技能となる。
出典 Orcs of Golarion 23ページ
君は共食い部族の出身であり、敵の肉を喰らうことで強さを得る。
利益:君が他のオークの肉を喰らったり血を飲んだりした場合(機会攻撃を誘発する全ラウンド・アクション)、君はズーラの恩寵を得、1レベル毎に1分間の間+1の外皮ボーナスを得る。この利益は1日に1回のみ得られる。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Balance 11ページ
ゴズレーの恩寵に対する信仰により、あなたは泳ぐことに恐れを知らぬ自信を持つ。
利益:あなたは〈水泳〉判定に+2の特徴ボーナスを得、水中で2ラウンド追加で息を止めることができる。
出典 Inner Sea Gods 221ページ、Faiths of Corruption 19ページ
あなたは飢饉と疫病を讃えることに人生を捧げている。
利益:特殊能力に列挙されている毒から2種を選択すること。これらの毒のどちらかで敵を害そうとする場合、それに抵抗するための難易度は1上昇する。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Purity 7ページ
君は人生において苦しみを受け入れることは、対照的にその喜びを際立たせることを知っており、他の者が絶望するような所でも君の希望は続く。
利益:君は[恐怖]効果に対するセーヴィング・スローに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Corruption 15ページ
利益:[影]、[苦痛]、[闇]の補足説明を持つ呪文を使用する場合、あなたは精神集中判定に+4の特徴ボーナスを得る。
出典 Dwarves of Golarion 11ページ
あなたの勤勉さと労苦により、あなたは粗悪な魔法の武器、鎧、盾を作ることができる。
利益:あなたが少なくとも1ランク得ている〈製作〉もしくは〈職能〉から1つを選択すること。選択した技能のランクは《魔法の武器および防具作成》を使用する際の計算において、あなたの術者レベルとして計算される。選択した技能を術者レベルと見なして、あなたは特別な能力を持たない+1の鎧、武器、あるいは盾を作成してもよい。選択した技能をアイテムを作成する際の判定に必ず使用すること。この方法で作成するには、通常の2倍の時間を必要とする。これらのアイテムは新しい能力を得るために改装することはできない。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Purity 13ページ
サーレンレイの光に満たされた時、君は常になく素晴らしく語る。
利益:君は〈交渉〉判定に+2の特徴ボーナスを得る。また、〈交渉〉は常にクラス技能として扱われる。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Corruption 5ページ
あなたはその契約の能力により、分厚い文書に対する高い理解力を持ち、自分の利益を分からないようにすることができる。
利益:あなたは〈言語学〉判定に+1の特徴ボーナスを得、それはあなたのクラス技能となる。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Balance 13ページ
あなたは自らを取り巻く世界を深く理解し、そのため何が存在し何がそうでないのかをよりよく見分ける。
利益:あなたは幻術魔法に伴うあらゆるセーヴに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 218ページ、Faiths of Corruption 19ページ
利益:あなたが使用した地水風火の補足説明を持つ呪文であなたの崇拝するエレメンタル王に対応するものの効果に抵抗するためのセーヴィング・スローの難易度は1上昇する。あなたが受けるボーナスの種類は特徴を得た時点で選択し、変更することはできない。
出典 Inner Sea Gods 223ページ、Faiths of Purity 9ページ
利益:君が〈生存〉または〈知識:自然〉を4ランク以上持つ場合、これらの技能の援護を行う時は通常の+2の代わりに+4のボーナスを援護した判定に与える。
出典 Inner Sea Gods 218ページ、Faiths of Purity 20ページ
君は他人の運命を変えることができる。大体は良い方に。
利益:1日1回、隣接している味方が技能判定を行い、その結果が気に入らなかった場合、君は割り込みアクションとして彼に振り直しをさせることができる。君の仲間は、例えそれが元の出目よりも悪かった場合でも、振り直しの結果を使用しなければならない。
出典 Inner Sea Gods 223ページ、Faiths of Balance 15ページ
あなたは魔法のアイテムに関して長い時間を費やし、それら多くの間の類似性を理解した。
利益:あなたは〈魔法装置使用〉判定に+1の特徴ボーナスを得、〈魔法装置使用〉はあなたのクラス技能となる。
出典 Inner Sea Gods 223ページ、Faiths of Purity 19ページ
君は民衆が何を求めているかについて鋭い感覚を持っているため、抵抗組織を作る場合の知識と技能を併せ持つ。
利益:君は〈真意看破〉技能判定に+1の特徴ボーナスを得、〈真意看破〉は常に君のクラス技能となる。
出典 Inner Sea Gods 223ページ、Faiths of Corruption 7ページ
利益:あなたの女神によって与えられた狂気のため、あなたは混乱、狂気、[恐怖]効果に対する全てのセーヴに対して+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Halflings of Golarion 31ページ
君は自らが気にかける者たちのために喜んで危険を冒すことで女神に敬意を表する。
利益:移動アクションとして、君は相対的なサイズにかかわらず、自分の身体を使って隣接する味方1人に柔らかい遮蔽を与えることができる。君は〈威圧〉技能判定に+1の特徴ボーナスを得、〈威圧〉はクラス技能となる。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Corruption 17ページ
あなたとアークデヴィルとの絆により、神格のエネルギーを放出する能力は強められる。
利益:あなたのエネルギー放出の効果に抵抗するためのセーヴィング・スローの難易度は1上昇する。
出典 Taldor, Echoes of Glory 14ページ
あなたは自分の神の死を信じることはできないしこれからもできないだろう。その教えと信仰に対する思いは今までより強くなっている。
利益:あなたは〈交渉〉と〈知識:宗教〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。それらの1つ(あなたが選択する)はクラス技能として扱われる。
出典 Inner Sea Gods 218ページ、Faiths of Balance 11ページ、Ultimate Campaign 63ページ、Advanced Player's Guide 1ページ
野外はあなたの故郷であり、幸せになるために必要とする全てのものを与える。
利益:あなたは〈生存〉判定に+1の特徴ボーナスを得、それはあなたのクラス技能となる。
出典 Inner Sea Gods 221ページ、Faiths of Corruption 9ページ
利益:あなたは〈変装〉判定に+2の特徴ボーナスを得、通常の半分の時間で変装を行い、除去することができる。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Purity 18ページ
利益:君は〈脱出術〉技能判定の基本となる能力値として【敏捷力】のかわりに【筋力】を使用することができる。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Corruption 13ページ
利益:あなたはアンデッドを扱う経験のため、アンデッドへの〈交渉〉判定に+2の特徴ボーナスを得、またアンデッドに影響を及ぼすための【魅力】判定(コマンド・アンデッド呪文の一部など)に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Balance 17ページ
あなたはアンデッドを滅ぼすことにその身を捧げている。
利益:あなたはアンデッドに対する全ての攻撃判定に+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Legacy of Fire Player's Guide 9ページ
最も憎らしく残酷なクリーチャーでさえ、その心には恥と贖罪の望みが宿っていることをあなたは知っている。あなたは殺すのではなく鎮圧するための刃を扱うための武術を長い間磨いている。
利益:斬撃武器を使用して非致傷ダメージを与えるための攻撃を行なう際、あなたは通常攻撃ロールに被る-4のペナルティを受けない。加えて、斬撃武器を使用した非致傷ダメージに+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Purity 11ページ
君の魂は清浄であり、神の教えを教会で実行することに深く関わっている。
利益:君は意志セーヴに+1の特徴ボーナス、(悪)の副種別を持つ来訪者に起源を持つ呪文や効果に対する全てのセーヴィング・スローに+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 218ページ、Faiths of Purity 13ページ
君の信仰は純粋で強く、正のエネルギーはアンデッドを浄化する。
利益:アンデッドにエネルギー放出でダメージを与えた場合、君は全ての出目1だったダメージ・ダイスを振り直すことができる。
出典 Halflings of Golarion 31ページ
実直に汗を流して飢える者に食を与えることほど君の信仰を高める物はない。
利益:君は他者のための食料や水を得るためのあらゆるd20ロールに+1の特徴ボーナスを得る。このボーナスが最も頻繁に適用されるのは〈生存〉判定だが、食べても大丈夫で栄養のあるモンスター(主に動物や植物)に対する攻撃にも適用される。しかしエラスティルは、無駄遣いや自らの恩寵を軽く見る者には感心せず、君がこの賜物を濫用する場合(例えばこのボーナスを熊を倒すために使い、一口しかそれを食べないような場合)、神は君を罰し、24時間の間攻撃、判定、セーヴに-2のペナルティを被る。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Purity 7ページ
利益:君は〈芸能〉技能の1つに+1の特徴ボーナスを得る。また、〈芸能〉は常にクラス技能として扱われる。
出典 Elves of Golarion 15ページ
あなたとカリストリアとの間には、復讐を達成するための能力を強化する特別なつながりがある。エルフが同じ種族間で争う時、その闘争は一般に小さく個人レベルである。多くの場合、大まかに「宿敵」と訳される、イルドゥリエル(ilduliel)と呼ばれる不和の形態として展開する。
利益:クリーチャーがあなたに武器を使用してダメージを与えたなら、次のターンの間あなたはそのクリーチャーに対する武器ダメージに+1の特徴ボーナスを得る。このクリーチャーがイルドゥリエルならば、こ
出典 Inner Sea Gods 221ページ、Faiths of Balance 20ページ
利益:あなたはクロックワークの機構やその他の機械の驚異を学び、〈装置無力化〉判定に+1の特徴ボーナスを得、〈装置無力化〉はあなたのクラス技能となる。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Balance 7ページ
あなたは誤誘導、陰謀、策謀の技に精通し、自分に対して用いられた場合にどうすればよいのかを知っている。
利益:あなたは〈真意看破〉判定に+1の特徴ボーナスを得、それはあなたのクラス技能となる。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Corruption 13ページ
利益:あなたは日常的に疫病にさらされており、病気の効果に対するセーヴに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 218ページ、Faiths of Corruption 15ページ
利益:〈治療〉は常にあなたのクラス技能となり、傷の治療を行う技能の使用をクリーチャーごとに1日に1回追加で行うことができる。
出典 Dwarves of Golarion 10ページ
あなたが戦いの中で呪文を解き放つときでさえ、信仰はあなたを守ってくれる。
利益:あなたは防御的発動を行なう際の精神集中判定に+1の特徴ボーナスを、呪文発動に誘発された機会攻撃に対するアーマー・クラスに+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 218ページ、Faiths of Balance 13ページ
信仰と自らに関する知識に心を定めているあなたを他者が支配することは困難である。
利益:あなたは魅了と強制に対するセーヴに+1の特徴ボーナスを得、あなたに対する〈威圧〉技能の使用を試みる難易度は+1上昇する。
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Advanced Player's Guide 1ページ
あなたは幾度もの戦いを経るうちに、神の霊感が右手を導き、戦いの瞬間に備えているといつも感じるようになった。
利益:あなたはイニシアチブ判定に+1の特徴ボーナスを得る。また、もしあなたが不意討ちラウンドに行動することができるならば、あなたは武器(ポーションやワンド、巻物などの魔法のアイテムは除く)をフリー・アクションで引き抜くことができる。
出典 Elves of Golarion 15ページ
エルフの奇妙な他の領域に強く魅了されたために、あなたはほとんどゴラリオンに影響を及ぼさない、一般的でないエルフの神格を受け入れている。
利益:あなたは芸術を識別及び評価するための〈知識:歴史〉判定、〈知識:工学〉判定、狩りのための〈生存〉判定、疾走のための【耐久力】判定、および結晶や宝石に関わる〈呪文学〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Taldor, Echoes of Glory 13ページ
仲介と妥協というあなたの天賦の才は子供のころから現れていた。思い出せる限りの間、あなたは論争をいつも解決し、他の人よりもいつも慎重にその意見の不一致に決着をつけてきた。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Balance 19ページ
利益:さまざまな環境の植物と動物に親しみ、あなたは〈知識:自然〉と〈生存〉判定に+1の特徴ボーナスを得、これらの技能のうち1つはあなたのクラス技能となる。
出典 Legacy of Fire Player's Guide 9ページ
あなたは洗われるような陽光の中にいると心が安らぐ。
利益:日中、あなたはあらゆる【魅力】を基準とする判定に+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Dwarves of Golarion 11ページ
存在するということは果てしない労苦である。疲労の限りを尽くして働くことで、偉大な事業は達成されるのだ。
利益:1度失敗した技能判定や能力値判定に再挑戦する際、+1の特徴ボーナスを得る。このボーナスは出目20を選択した場合の技能判定や能力値判定にも適用される。
出典 Halflings of Golarion 31ページ
デズナのせっかちな配下に傾倒し、それを見習って生きることで、君は頻繁に窮地に陥るが、また常に友が助け出してくれることを期待することができる。
利益:君が防御専念行動をとった場合、味方は君を機会攻撃範囲に収めているクリーチャーに対するロールに+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Sargava, the Lost Colony 23ページ
あなたはほとんど入植者の神格を奉じておらず、ムワンギのシャーマニズム的な習慣に魅了されている。
利益:アーバダー、アイオーメディ、エイローデン、ゴズレー、およびシェリンのクレリックとパラディンによる信仰呪文および擬似呪文能力に対する意志セーヴに対し、+1の種族ボーナスを得る。しかし、ムワンギ信仰の信者が発動した信仰呪文に対する意志セーヴに-1のペナルティを被る。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Balance 17ページ
さまざまな民族の葬儀を行い、あるいは観察してきたため、あなたは多くの異なる宗教の基本的な理解をしている。
利益:あなたは〈知識:宗教〉判定に+2の特徴ボーナスを得、〈知識:宗教〉はあなたのクラス技能となる。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Purity 17ページ
君は教会の神父たちと共に炉辺で学んだ歳月により、自分が作った作品の何がよくて何が悪いかを見極める生来の感覚を持つ。
利益:君は自分が選択した〈製作〉技能の1つに+1の特徴ボーナスを得る。また、〈製作〉は常にクラス技能として扱われる。
出典 Halflings of Golarion 31ページ
君はわずかな変化やそれが引き起こす不快感さえ気づく能力を持ち、論理的な選択によってアーバダーに奉仕をする。
利益:ある場所で最後に訪れた時から起きた何らかの変化を識別するために行う、あらゆる〈知覚〉判定に+3の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 221ページ、Faiths of Balance 5ページ
あなたは法と正義の正しさを強く信じている。
利益:あなたは(魅惑)と(強制)呪文に対するセーヴに+1の特徴ボーナスを得、法に反する行動を命じられた場合には追加で+1のボーナスを得て(合計+2)新しくセーヴを行うことができる。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Corruption 21ページ
利益:あなたは〈製作:罠〉判定と罠を無力化するための〈装置無力化〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Purity 20ページ
君はチャルディラ・ズザリスタンの偉業を学び、トラブルを避けるコツを身につけた。
利益:1日1回、セーヴィング・スローに失敗した場合、そのセーヴィング・スローを振り直すことができる。それが悪くなったとしても、2回目の結果を使わなければならない。
出典 Taldor, Echoes of Glory 14ページ
敵国の中で生き抜き、太陽の女神への信仰を続けるために、あなたと仲間の信者は太陽の女神の教団の中で、ハンド・サインと顔のジェスチャーによる自分たちの信仰度を表す複雑な方法を構築した。
利益:〈はったり〉と〈真意看破〉の判定に+1の特徴ボーナスを得る。それらの1つ(あなたが選択する)はクラス技能として扱われる。
出典 Faiths of Purity 5ページ
自分自身の道を選ぼうという燃え盛る願いは、君に強い意志の力を与えた。
利益:君は(魅惑)と(強制)に対するセーヴィング・スローに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Balance 9ページ
あなたは最も恐るべき敵に対してさえ強く立つことができる。
利益:あなたは[恐怖]効果に対するセーヴに+1の特徴ボーナスを得し、あなたに対する〈威圧〉判定の難易度は+2上昇する。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Corruption 19ページ
デーモン・ロードはデーモン種を相手にする際にあなたに寵愛を与える。
利益:あなたは種別がデーモンのクリーチャーに対する〈交渉〉と〈威圧〉判定に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Balance 9ページ
あなたとその武器は実質的に一体だ。
利益:クリーチャーがあなたに対する武器落しを試みた場合、その攻撃ロールに-2のペナルティを被る。
出典 Faiths of Corruption 21ページ
利益:あなたは魔法のアイテムを識別するための〈呪文学〉判定に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Advanced Player's Guide 1ページ、Legacy of Fire Player's Guide 9ページ
あなたの宗教による訓練は大都市の監視――都市の防壁に立つ歩哨が本来の役目だが――というあなたの仕事と絡み合っている。
利益:あなたは〈知覚〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。また、〈知覚〉は常にクラス技能として扱われる。
出典 Inner Sea Gods 221ページ、Faiths of Balance 20ページ
利益:あなたは隠された扉を見つけるための〈知覚〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Halflings of Golarion 31ページ
君は1種類の毒を怖れることがない。実際に、君は自らの血を危険な物にするために毒薬を飲むことができる。
利益:1種類の非魔法的な毒に対して完全耐性を持つ。君が1服分の毒を摂取した場合(それが接触型、吸入型、致傷型であったとしても)、それは君の体内に24時間の間残留する。その期間内に君に噛み付いたクリーチャーはその毒の効果の対象となる。
出典 Legacy of Fire Player's Guide 9ページ
あなたは“憤怒Wrath”に対する終わりなき闘争とその奇怪な仔らの記録を残す多くの宗教文書を深く学んだ。あなたの戦闘スタイルは異形に対して斬撃武器を使用した際に特にうまく機能する。
利益:あなたはあらゆる異形に対する斬撃武器によるダメージに+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Purity 15ページ
利益:君は自分が選択した2つの〈芸能〉技能に+1の特徴ボーナスを得る。また、〈芸能〉は常にクラス技能として扱われる。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Corruption 11ページ
あなたはその神に破壊を希う。
利益:あなたは物品を破壊するための【筋力】判定と武器破壊のための戦技判定に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Elves of Golarion 15ページ
カリストリアの教会によりあなたの身体は毒に対し強くなり、蜂や同種の害虫と心を通わす能力の祝福を受けた。
利益:毒に対する頑健セーヴに+1の特徴ボーナスを得る。あなたは蟲の態度を敵対的もしくは非協力的から中立的に変えるために、〈交渉〉判定(ドルイドもしくはレンジャーならば、“野生動物との共感”による判定でもよい)を使用してもよい。
出典 Orcs of Golarion 23ページ
野獣の血脈は君の五体に色濃く流れ、君の容貌は獣じみている。
利益:君は〈生存〉判定に+1の特徴ボーナスを得、クリーチャーを召喚する場合、君の術者レベルは1高いものとして扱われる。
出典 Inner Sea Gods 218ページ、Faiths of Balance 15ページ
利益:あなたは〈呪文学〉判定に+1の特徴ボーナスまたは〈知識:神秘学〉判定に+2の特徴ボーナスのいずれかを得る。どちらのボーナスを得るかはこの特徴を得る時点で選択し、変更することはできない。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Corruption 9ページ
利益:最初にこの特徴を得た時点では何の効果も無い。その後の任意の時点で、判定を行う前にあなたは〈知識〉技能の1つを選択することができる。あなたはその技能の判定に永続的に+2の特徴ボーナスを得る。一度この技能を選択した後は変更することはできない。
出典 Halflings of Golarion 31ページ
ノルゴーバーの死をもたらす影に信仰を誓い、君に対して完全な防御をすることができない敵に対して猛烈な攻撃を行う技術を身につけた。
利益:君が挟撃している敵に攻撃を命中させた場合、追加で1ポイントのダメージを与える(このダメージは君の基本ダメージに追加される物であり、クリティカル・ヒットによって倍増する)。この追加ダメージは特徴ボーナスである。
出典 Halflings of Golarion 31ページ
イローリへの信仰は誰かが嘘をついていたり隠し事をしているのを認識する能力を研ぎ澄ませた。
利益:君は〈威圧〉技能判定に+1の特徴ボーナスを得、〈真意看破〉は君のクラス技能となり、〈真意看破〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。
あなたはアンデッドの広がりを抑えるために人生を捧げた。あなたの神はその声を聞き選択を承認した。
利益:あなたはアンデッドと闘う際の武器のダメージ・ロールに+1の特徴ボーナスを得る。
(訳注:公式設定では〔討伐者の誓い〕とされており、全く同じ特徴)
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Advanced Player's Guide 1ページ
あなたの神による聖なる醸造酒は貴方の心を強くし、精神的な攻撃による影響を受けにくくする。
利益:あなたはいつでもアルコール飲料を飲んでから1時間の間、[精神作用]効果に対するセーヴィング・スローに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Balance 21ページ
あなたは他の者と対しているときにいつも注意深い。
利益:あなたは〈真意看破〉判定に+1の特徴ボーナスを得、〈真意看破〉はあなたのクラス技能となる。
出典 Inner Sea Gods 222ページ、Faiths of Corruption 21ページ
利益:あなたは敵に組み付くための戦技判定に+1の特徴ボーナスを得、同様に敵があなたに組みつこうと試みる場合の戦技防御に+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Orcs of Golarion 23ページ
利益:グレートアックスを使用している場合、クリティカル・ヒットかどうかを決定するための攻撃ロールに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Faiths of Corruption 21ページ
利益:1日1回、戦闘遭遇中に最後にあなたに命中を与えたクリーチャーに対する1回の攻撃ロールに対して+1の特徴ボーナスを得ることを選択することができる。
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Elves of Golarion 15ページ、Advanced Player's Guide 1ページ
“天空の歌(The Song of the Spheres)”はあなたに旅を愛する心を与え、いつでもあなたが我が家に帰る道を見出せるように導いてくれる。
利益:あなたは自動的に北の方角を正確に知ることができる。あなたは道に迷わないための〈生存〉判定に+4の特徴ボーナスを得る。
出典 Legacy of Fire Player's Guide 9ページ
例えその都市の法が不法だと分かる都市の中でさえ、あなたは都市の中にいるとほっとする。それこそが、あなたが慰めを中に入れる実質的な理由だ。
利益:いかなる解決方法であったにせよ、あなたは[恐怖]効果に対して+2の特徴ボーナスを得る。[恐怖]効果に対するセーヴに失敗した場合でも、あなたが街にいるのであれば、[恐怖]効果が持続している限り[恐怖]効果を克服するために、毎ラウンドセーヴを行なってもよい。もしあなたがパラディンならば、[恐怖]効果を克服するために追加のセーヴを得る能力は“勇気のオーラ”の範囲内にいる全ての仲間も使用できる。
出典 Ultimate Campaign 64ページ、Advanced Player's Guide 1ページ、Legacy of Fire Player's Guide 9ページ
魔法への信仰により、あなたは死から自らを守るためにどんな呪文効果のエネルギーも反射的に使用することができる。
利益:何かの呪文の効果を受けている限り、[即死]効果に対するセーヴィング・スローに+2の特徴ボーナスを得る。何かの呪文の効果を受けている際にヒット・ポイントが負の値にまで減少した場合、あなたは止血のために行う容態安定化の判定に自動的に成功する。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Purity 17ページ
ドワーフの歴史と宗教に関する知識により、君は防御的な戦略と戦術に関する優れた精神を得た。
利益:君は戦闘に気が付いていなくても立ちすくみ状態にならない。これは君が行動をとることができない不意討ちラウンドと、戦闘が始まって君が行動する前を含む。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Balance 5ページ
利益:あなたは人間の本性を深く理解し、社会哲学をよく読んでいるため、裁判官、衛兵、パラディンなどの法の執行者に対する〈交渉〉または〈はったり〉判定に+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Dwarves of Golarion 10ページ
あなたは、ちょっと見ただけで恋に落ちるような芸術である。
利益:あなたは自身の魅力が分かるものに対する〈交渉〉判定に+2の特徴ボーナスを得る。あなたは1日1回、デイズを擬似呪文能力として使用できる。この能力の術者レベルはあなたのキャラクター・レベルに等しい。
出典 Inner Sea Gods 223ページ、Faiths of Corruption 21ページ
利益:あなたは明らかならざる世界のクリーチャーの同盟者であり、種別が異形のクリーチャーに対する〈交渉〉判定に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Balance 19ページ
利益:あなたは野外環境での〈知覚〉判定に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 220ページ、Faiths of Purity 5ページ
君はいつも太陽のような精神を持っており、深刻に落ち込むことがない。
利益:君は[恐怖]効果に対する全てのセーヴィング・スローに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Halflings of Golarion 31ページ
落下、炎の爆発、毒蛇など、夢はしばしば君に日中直面するかもしれない可能性のある危険のヒントを与え、このヒントによって時として全ては違ったようになる。
利益:君が眠る度に、GMは君が見た危険な夢について語る。1日1回、君がその夢と関連しているか似ている脅威に対してセーヴィング・スローを行わなければならない場合、君は2回ロールして良い方の目を使うことができる。夢に見た脅威や状況に似た環境と遭遇しなかった場合は、この特徴はその日は何の効果も表さない。ハーフリングのジンクスの種族特徴を有している場合、この特徴を選択することはできない。逆にこの特徴を有している場合、ハーフリングのジンクス種族特徴を選択することもできない。
出典 Halflings of Golarion 31ページ
君の朝の祈りはしばしば最も身近な患者に神の生命力の火花を吹き込む。
利益:長期的な看護をするために〈治療〉技能を使用している場合、君の患者は夜明け時に追加で2ヒット・ポイント回復する。
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Corruption 17ページ
あなたは主が好む獲物に似たものを狩り殺すことに非常に熟練している。
利益:あなたは種別が竜のクリーチャーに対する攻撃ロールに+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 218ページ
要領を得ず予期せぬ死について理解することで、特別な認識が生まれた。【敏捷力】を拒否された時または不意討ちラウンドの間、反応セーヴに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Blood of the Beast 2ページ
Although Bastet has been all but forgotten by the native Osirians, you either sojourned with or were raised in a cult dedicated to the cat-headed goddess of Ancient Osirion. You treat the tekko-kagiUE as a martial weapon instead of an exotic weapon. You also treat the tekko-kagi as if it were a set of claw bladesARG when determining how it interacts with other effects.
出典 Inner Sea Gods 218ページ
You’ve never been afraid of good, strong drink, and that has prepared you for the perils of more dangerous substances. You gain a +1 trait bonus on saving throws against poison.
出典 Inner Sea Gods 218ページ
You are fast on the draw. As a move action, you can draw a light, concealed weapon for which you have Weapon Focus. If you have the Quick Draw feat, drawing this weapon is a free action.
出典 Divine Anthology 19ページ
You were trained by your family with a weapon passed down from a venerable ancestor. You begin play with an heirloom masterwork weapon worth up to 400gp. You gain a +1 trait bonus on attack rolls with weapons of this type(not just your initial heirloom weapon) when you smite evil.
出典 Divine Anthology 16ページ
You had a close encounter with a servant or worshiper of Andoletta who provided you with a memorable, if unconventional, consolation after a loss. As a result, you gain a +2 trait bonus on saving throws against emotion and fear effects. If you are immune to fear, you instead gain a +4 trait bonus on saves against emotion effects.
出典 People of the Wastes 3ページ
Your faith in the Forge-Fire fans the passionate flames of war in your heart. Whenever you confirm a critical hit, you deal 1 additional point of damage to your target. This damage is considered precision damage.
出典 Divine Anthology 16ページ
You hope to earn a place at Angradd’s side after death and are inspired to charge with all your might into any righteous battle. You gain a +1 trait bonus on all melee attack rolls when you charge.
出典 Divine Anthology 18ページ
In emulation of the empyreal lord’s intensely channeled rage, you are an inspiration on the battlefield. Once per day, when you attack a foe who injured you during the same combat, you can inspire allies who can see you as a move action. Each other ally within 30 feet who can see you gains a +2 morale bonus on her next attack roll.
出典 Inner Sea Gods 218ページ
Besmara sometimes answers your call. Once per day when casting a divine spell, you can speak or whisper her name in place of using a divine focus.
出典 People of the Wastes 3ページ
The Pirate Queen sometimes answers your calls when you tread dangerous waters. Once per day when attempting a Swim check, you can treat the water as if it were one category calmer(as if stormy water were rough water or rough water were calm water).
出典 Inner Sea Gods 218ページ
When you strike hard, you strike deep. You gain a +2 trait bonus on critical confirmation rolls.
出典 Inner Sea Gods 218ページ
As an orphan, you have always looked to Folgrit for protection. Once per day, you gain a +1 trait bonus on any saving throw. You must use this ability after the roll is made but before the result is revealed.
出典 Divine Anthology 19ページ
You are blind but trained by followers of Vildeis to sense your surroundings by sound and touch. You need not attempt a skill check to move at full speed. You take a –4 penalty from blindness on only Acrobatics, Ride, Sleight of Hand, and Stealth checks. You gain Blind-Fight as a bonus feat. You lose the benefits of this trait whenever you can see, but regain them if you once again become blind.
出典 Healer's Handbook 12ページ
You were slain by evil forces as a child, but a follower of Vildeis restored you to life. Now you live on in service to the Cardinal Martyr, battling the forces of evil so no other child will know the icy grip of death. You gain a +2 trait bonus on attack rolls to confirm critical hits against any creature that has at least a faint evil aura(see detect evil).
出典 People of the Wastes 3ページ
You hear Brigh’s whisper in the workings of technology, granting you better understanding of and insight into constructs. You gain a +2 trait bonus on caster level checks to overcome the spell resistance of constructs.
出典 Divine Anthology 17ページ
You found yourself in deep trouble in your youth but stumbled upon an unlikely way out after praying to Chaldira Zuzaristan for luck. Once per day, you can roll twice and take the better result on a skill check.
出典 Pirates of the Inner Sea 27ページ
Even Besmara's most faithful worshipers usually call upon her only in times of greatest need. Sometimes Besmara intervenes on behalf of her faithful; other times, she turns her face away as they sink beneath the waves. Once per day, when you would be reduced to 0 or fewer hit points as a result of a failed ability check, skill check, or saving throw on your part, you may invoke this ability in order to reroll the failed check. You must take the result of the second roll, even if it is worse than the original.
出典 Blood of the Ancients 11ページ
Thanks to your medical innovations, you can perform especially comprehensive or speedy surgeries. You begin play with a special healer’s kit at no cost and can fully restock your kit by expending materials worth 10gp and spending 8 hours assembling medical devices. When using this healer’s kit to treat deadly wounds, you can either halve the time required to perform the action or add your Intelligence modifier to the number of hit points healed.
出典 Inner Sea Gods 219ページ
When you are using a longbow, if only a single creature is providing soft cover to your target, your target does not receive the +4 bonus to アーマー・クラス.
出典 Inner Sea Gods 219ページ
You have learned the bloody secret of striking true and deep. When you deal bleed damage with a melee weapon, a successful 難易度 20 Heal check is required to stop the bleed damage. Magical healing stops the damage as normal.
出典 Advanced Player's Guide 1ページ
Raised in the church(whether or not you are currently a follower), you’ve focused your indoctrinated fervor primarily on the elimination of demons. You gain a +3 trait bonus on Knowledge(planes) checks about demons and a +2 trait bonus on Will saves against mind-affecting spells and effects from demons.
出典 Inner Sea Gods 219ページ
Your very existence is unsettling to your foes. You gain a +2 trait bonus on Intimidate checks made to demoralize opponents.
出典 Inner Sea Gods 219ページ
The Pallid Princess has blessed you with the ability to avoid the final fate. Once per day while you are below 0 hit points, at the start of your turn you can choose to stabilize without needing to succeed at a Constitution check.
出典 Inner Sea Gods 219ページ
Your work with infections has infused your spirit with disease. Any creature that performs a blood drain or swallow whole attack on you must succeed at a Fortitude saving throw(難易度 = 10 + your character level + your Constitution modifier) or become infected with filth fever. This is a poison effect.
出典 Inner Sea Gods 219ページ
You have been taught to identify the subtle and not-so-subtle signs of a dragon’s passage. You gain a +2 trait bonus on Survival checks to track dragons, and you can track a dragon with Survival untrained if the check’s 難易度 is 15 or lower.
出典 Inner Sea Gods 219ページ
Choose one of the following energy types:acid, cold, electricity, or fire. You gain a +1 trait bonus on saving throws against spells with that descriptor. Once the energy type is chosen, it cannot be changed.
出典 Inner Sea Gods 219ページ
Your knowledge of the diverse elven gods has given you a broad perspective. You gain a +1 trait bonus on Knowledge(religion) skill checks, and Knowledge(religion) is a class skill for you.
出典 Inner Sea Gods 219ページ、Faiths of Purity 21ページ
The empyreal lord you worship rewards your devotion by granting you an occasional boon. Once per day, before you attempt a skill check, you can use this boon to gain a +2 trait bonus on that skill check.
出典 Inner Sea Gods 219ページ
You gain a +2 trait bonus on Bluff and Diplomacy checks against creatures affected by one of your charm or compulsion effects.
出典 Divine Anthology 16ページ
You were once faced with a grave injustice committed by an ignorant or delusional person, and righteous indignation moved you to correct the mistaken party. Once per day, when you confirm a critical hit against, successfully use a smite attack on, or use lay on hands on a creature that is affected by a charm or compulsion effect, you can invoke Andoletta to open the target’s eyes. If the effect originally allowed a saving throw to resist it, the target can attempt a new saving throw against the charm or compulsion; if she’s successful, the effect ends immediately.
出典 Healer's Handbook 12ページ
You strive to spread the Dawnflower’s message of kindness and compassion throughout the land, no matter how dangerous the road may be. Whenever you use channel energy, fervor, or lay on hands to heal a living creature, you can reroll any healing die roll that results in a natural 1(you must use the new result).
出典 Inner Sea Gods 219ページ
Though you haven’t been traditionally educated, you’re blessed with potent observation and discernment. You can attempt Knowledge checks with a 難易度 of 15 or lower untrained.
出典 Pirates of the Inner Sea 27ページ
Besmara rewards those who board other vessels and take what they want. While fighting on the deck of a ship, you gain a +1 bonus on all attacks made with one-handed weapons.
出典 Inner Sea Gods 219ページ
Your faith teaches you to push magical servants to the limit. When you cast a spell that creates a loyal servant to fulfill a specific or mindless task(such as unseen servant, mount, or spiritual weapon, but not summon monster spells), you may choose to increase its duration by 50%. This does not stack with the Extend Spell feat. The effect weakens the spell, however; dispel checks against spells you cast in this manner gain a +4 bonus.
出典 Inner Sea Gods 220ページ
Your deity has granted you an uncanny ability to find the true worth of items. You gain a +1 trait bonus on Appraise checks, you don’t suffer the effects of failing such checks by 5 or more, and Appraise is a class skill for you.
出典 Divine Anthology 17ページ
You once fell asleep during a task that required your attention. A vision of Arqueros awakened you just in time to avoid failing at your task. You gain a +3 trait bonus on Perception checks attempted while you are alone on guard duty.
出典 Inner Sea Gods 220ページ
Those you track feel the sting of your arrows. You gain a +1 trait bonus on damage rolls when making bow attacks against a creature whose tracks you have successfully followed in the last hour.
出典 Goblins of Golarion 16ページ
You are adept at swimming and holding your breath. You gain a +1 trait bonus on Swim checks, and can hold your breath for a number of rounds equal to three times your Constitution score before you risk drowning.
出典 Divine Anthology 17ページ
You were taught to tend the sacred hearth-fire and cook nourishing meals as a child. You gain a +1 trait bonus on Profession(cook) checks and can prepare a nourishing meal of up to eight portions with 1 hour of effort at a cost of 20gp. Anyone who eats a portion within 1 day(which takes 10 minutes) gains a +1 morale bonus that can be applied to any one skill check or attack roll in the next 8 hours. The bonus must be applied before the roll is made and cannot be renewed by another meal for 1 day.
出典 Divine Anthology 17ページ
You were called upon to defend your home or family at a vulnerable time and led with a clarity of mind you did not know you had. Once per day when you use lay on hands, you also cure the target of 1d4 points of Intelligence, Wisdom, or Charisma damage. You choose which ability score gains the healing effect.
You gain a +4 trait bonus when using Survival to navigate under clear skies.
出典 Blood of the Ancients 11ページ
You take pride in providing for your community. Once per day you can serve a meal comprising food you have produced, purchased, or foraged to yourself and up to six other creatures. Serving and consuming this meal takes 10 minutes, during which the other participants can also partake in light activity such as conversation, reading, and keeping watch. Each creature regains 1d3 hit points at the end of the meal, and gains a +1 trait bonus on its next d20 roll using the aid another action to assist other creatures who consumed the meal. The +1 trait bonus lasts 24 hours, and a creature can gain that bonus on its next d20 roll to assist other creatures from this trait only once per day.
出典 Inner Sea Gods 220ページ
Once wronged, your vengeance can be swift and brutal. Once per day as an immediate action, you gain a +1 trait bonus on a single attack roll. In addition, if the target has damaged you within the last round, you deal 1 additional point of damage on a successful hit. You must choose to use this ability before making the attack roll.
出典 Divine Anthology 20ページ
You have long found focus and inspiration in the natural beauty of rare gemstones. As long as you carry bejeweled objects worth a total combined value of 200gp x your character level, you gain a +1 trait bonus on all Will saving throws and a +2 trait bonus on a single Charisma-based skill check of your choice.
出典 Inner Sea Gods 220ページ
Your understanding of Magrim’s teachings makes you a perfect conduit for mystical forces. You gain a +1 trait bonus on your caster level when using divinations to reach out to other entities, such as commune or speak with dead.
出典 People of the Wastes 3ページ
Your faith in the Wind and the Waves helps you navigate through all manner of mist or haze. You can see normally up to 5 feet away in areas of nonmagical fog, mist, rain, or similar conditions(such as the spray of a waterfall). Your sight is still obscured beyond 5 feet as normal in these conditions.
出典 Divine Anthology 19ページ
Paladins of Trudd taught you to be a blessed, living barrier against enemies who threaten those you hold dear. Once per day, when you strike a foe with smite evil, you can halve the total damage dealt to the foe to reduce that foe’s speed to 5 feet for 1 round.
出典 People of the Wastes 3ページ
Iomedae’s valor fills you with divine energy, allowing you to stave off even the worst plague. Once per day, you can reroll a saving throw against a disease or poison. You must take the second result, even if it is worse.
出典 Inner Sea Gods 220ページ
Imitating the leadership of your deity, you spur others on to great deeds. When you cast a spell that grants allies a morale bonus, you cast that spell at +1 caster level.
出典 Inner Sea Gods 221ページ
Thanks to your friendly mien and sly tongue, your lies are often believed. You gain a +1 trait bonus on Bluff checks, and Bluff is a class skill for you.
出典 Inner Sea Gods 221ページ
Because of a blessing from your god, or worries inspired by the way he died as a mortal, you are a light sleeper. Your modifier to Perception DCs when sleeping is +5 instead of +10.
出典 Inner Sea Gods 221ページ
You were born with a blessing of the Dawnflower. Once per day, you can use light as a spell-like ability. Your caster level is equal to your character level.
出典 Divine Anthology 17ページ
The Golden Bulwark inspires you to give your all for those you protect. Once per day, when an adjacent ally is targeted by an attack but before the attack roll is attempted, you can interpose yourself as an immediate action. You become the target of the attack instead.
出典 Inner Sea Gods 221ページ
You are at your best when you serve others. When you cast spells that offer protection to an ally at your expense(such as shield other) or spells whose duration is divided when shared among many(such as water breathing or any of the communal spells), you do so at +1 caster level.
出典 Inner Sea Gods 221ページ
Your natural affinity for magic allows you to affect even those who resist it. You gain a +1 trait bonus on caster level checks to overcome spell resistance.
出典 Divine Anthology 19ページ
When you were too young to fight, you witnessed a great tragedy befall an innocent and you swore to Trudd you’d become strong enough to prevent something like that from happening again. Once per day when you hit a foe with a melee attack, you can attempt an aid another action as a free action to increase an adjacent ally’s アーマー・クラス against that foe. If you succeed, you grant the ally a +4 bonus to アーマー・クラス instead of a +2 bonus for that round.
出典 Divine Anthology 17ページ
You consider mischief a sacred rite in humbling enemies. You do not provoke attacks of opportunity when performing a dirty trick combat maneuver while your smite evil bonus applies to combat maneuver checks. If you already do not provoke such attacks of opportunity(such as by having Improved Dirty TrickAPG), you instead gain a +2 trait bonus on dirty trickAPG combat maneuver checks against creatures that are the targets of your smite.
出典 Goblins of Golarion 16ページ
Your teeth are more jagged and pointed than normal. You can make a bite attack for 1d2 points of damage as a secondary attack.
出典 Divine Anthology 20ページ
Yuelral’s teachings revealed to you that all magic can ultimately be traced back to nature. Choose two 0-level druid spells. You treat each spell as being on your class spell list and as a spell known for all spellcasting classes you have.
出典 Inner Sea Gods 221ページ
You study the outdoors, and leave books for dusty libraries. You can attempt Knowledge(geography) and Knowledge(nature) checks as if you were trained.
出典 Divine Anthology 18ページ
The clergy of Kols trained you to make unbreakable vows. You add the following spells to the paladin spell list at the indicated levels:command(1st), forbid actionAPG(1st), suggestion(to fulfill a prior promise only; 2nd), lesser geas(3rd), geas/quest(4th).
出典 Inner Sea Gods 221ページ
Those who open themselves to your attacks feel your wrath. You gain a +2 trait bonus on damage rolls against those you hit with attacks of opportunity.
出典 Blood of the Ancients 11ページ
The countless natural hazards of the planes cannot deter you from witnessing their grandeur. Once per day you can meditate on the nature of the planes for 1 hour to gain energy resistance 2 against acid, cold, electricity, fire, or sonic damage. This resistance lasts 24 hours or until you perform this meditation again and choose a new resistance.
出典 Inner Sea Gods 221ページ
You know the secret of plunging a poisoned weapon in just the right spot. You gain a +1 trait bonus on attack rolls when you are wielding a weapon treated with poison.
出典 Divine Anthology 19ページ
You come from an especially esteemed family, religious order, school, or other group that worships Shizuru, and draw upon that tradition to maintain your identity. The first time each day that you fail a saving throw against a charm or compulsion effect, you can reroll that saving throw. If you do so, you gain a +2 trait bonus on this roll and use this result as the actual result for that saving throw.
出典 Inner Sea Gods 222ページ
Your faith in the Father of Creation strengthens your ability to shield others. When you use the aid another action to grant your ally a bonus to アーマー・クラス, you grant a +3 bonus to アーマー・クラス instead of the normal +2.
出典 Inner Sea Gods 222ページ
Like your deity, you charge in when others fall back. When you make a charge attack in the surprise round or first round of combat, you gain a +2 trait bonus to your アーマー・クラス for 1 round.
出典 Divine Anthology 18ページ
You were born into a family, nation, or other group that tried to impress evil ideals upon you, but you were inspired by Ragathiel to live a moral life despite their inf luence. You gain a +2 trait bonus on Sense Motive checks to see through an evil creature’s Bluff attempts.
出典 Inner Sea Gods 222ページ
You’ve always had a presence that people respect. You gain a +1 trait bonus on Diplomacy checks, and Diplomacy is a class skill for you.
出典 Blood of the Ancients 21ページ
When you were young, your parents presented you to the oracles of Po Li, claiming a divine sign showed you were the reincarnation of Lung Wa’s Eternal Emperor. The oracles did not support the claim, but you are not untouched by celestial influence. You may use Knowledge(nobility) or Knowledge(religion) in place of Knowledge(planes) to identify outsiders, and nonevil outsiders you encounter begin with an attitude that is one step better than normal.
出典 Divine Anthology 18ページ
You were raised with the mantra that fulfilling your duty must always come first. Now living up to a promise comes as easily as breathing. Once per day, you can take 10 on a skill check attempted as part of fulfilling a prior promise even if you are distracted or in combat.
出典 Divine Anthology 19ページ
You interposed yourself between an innocent and a dangerous evil monster or force, lost a great deal of blood as a result, and barely survived. Now, your blood seems to replenish with blessed speed, a sure sign of Vildeis’s favor. You recover twice as many hit points and points of ability damage as normal when you rest, or three times as many when you take total bed rest.
出典 Goblins of Golarion 16ページ
If you have a piece of food(or something a goblin might consider food), you can quickly eat it as part of a charge attack once per day. Doing so increases your speed by 10 feet for 1 round.
出典 Divine Anthology 16ページ
A dwarven warrior’s simple act of courage in Angradd’s name inspired you during one of your first battles. Now, you strive to be equally inspiring to others. Once per day, when you generate an effect that grants a morale bonus, increase that bonus by 1 for all creatures affected.
出典 Blood of the Ancients 11ページ
You have traveled far with only your compass and faith as your guides. You begin play with a compass, and any compass or wayfinder in your possession also functions as a holy symbol of Elion. Either Knowledge(geography) or Survival becomes a class skill for you. Once per day you can consult your compass or wayfinder as a fullround action to gain a +2 trait bonus on one Knowledge(geography) or Survival check.
出典 Healer's Handbook 12ページ
You have experienced firsthand the horrors of war, which have left you physically or mentally scarred. Now you have committed yourself to the teachings of the Blessed Attendant, seeking to heal those wounded in combat and to prevent battles from occurring whenever you can. You gain a +1 trait bonus on Diplomacy checks outside of combat. In addition, when you heal creatures other than yourself using class abilities, feats, spells, and spell-completion or spell-trigger magic items, you restore 1 additional hit point.
出典 Knights of the Inner Sea 10ページ
アンデッドの相手に対して近接攻撃でクリティカル・ヒットを確定させたとき【判断力】修正値に等しい精密さに基づく追加ダメージを与える。
出典 Ultimate Campaign 64ページ
君には人の秘密を知りたいという趣味がある。君は〈知識:地域〉判定に+1の特徴ボーナスと士気をくじく為の〈威圧〉判定に+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 222ページ
エルディストの世界を再形成する能力を模倣することができる。1日1回、召喚術呪文または変成術呪怨を+1術者レベルで発動することができる。
出典 Blood of the Ancients 11ページ
Through your detailed study of your own lineage, you can better understand and honor even your most distant relatives. You gain a +1 trait bonus on Diplomacy, Knowledge(history), Knowledge(local), Knowledge(nobility), and Sense Motive checks associated with any creature who shares your type and at least one of your subtypes. One of these skills becomes a class skill.
出典 Inner Sea Gods 222ページ
You were trained to use shields as weapons. Heavy and light shields are considered simple weapons rather than martial weapons for you. Heavy shields are considered light weapons for you.
出典 Inner Sea Gods 222ページ
When you are the target of an attack by an opponent that is flanking you, as an immediate action once per day you can foil that opponent’s attack. For that attack, the opponent does not gain any of the bonuses or effects that are associated with flanking.
出典 Inner Sea Gods 222ページ
You were born with the ability to stop the passage to death’s door. Once per day, you can use stabilize as a spell-like ability, but with a range of touch.
出典 People of the Stars 22ページ
Your spellcasting powers are infused with the powers of the occult Outer Gods. Whenever you cast a spell or spell-like ability with the curse descriptor(Pathfinder RPG Ultimate Magic 251), increase the 難易度 of the spell’s saving throw by 1. If you cast such a spell or spell-like ability at night, as long as the sky is clear and the stars are visible, treat your caster level as 1 higher when determining the spell’s duration.
出典 Inner Sea Gods 222ページ
Your strength training conditioned you to wearing heavy armor. When you wear medium or heavy armor, your armor check penalty on Strength-based skills is reduced by 2.
出典 Goblins of Golarion 16ページ
The blood of the barghests is strong in you. Once per day as a free action, you can gain a +2 trait bonus on any Strength check or Strength-based skill check.
出典 Inner Sea Gods 222ページ
Requirement(s) Kurgess
Songs of your glory and prowess bolster your strength. When you are the subject of any sonic effect that grants a morale bonus on attack or damage rolls, you also gain a +1 trait bonus on Strengthbased skill checks; on combat maneuver checks to bull rush, grapple, and reposition; and to your 戦技防御値 against those combat maneuvers.
出典 Inner Sea Gods 222ページ
Your respect for the letter of the law bleeds into your spellcasting. Any spells you cast that prescribe certain behaviors with a consequence for breaking these directives(such as mark of justice or geas) have their save 難易度 increased by 1.
出典 Inner Sea Gods 223ページ
Your fervent desire to choose your own path gives you strong willpower. You receive a +2 trait bonus on saving throws against charm and compulsion effects.
出典 Inner Sea Gods 223ページ
You are blessed with an insight into architecture and artifice. You gain a +1 trait bonus on Knowledge(engineering) checks, and Knowledge(engineering) is a class skill for you.
出典 Inner Sea Gods 223ページ
You have a need to bring old knowledge into the light, no matter what language it’s written in. You gain a +1 trait bonus on Linguistics checks, and Linguistics is a class skill for you.
出典 Inner Sea Gods 223ページ
Desna has blessed you not just with a love of taking chances, but also the fortune to come out of such risky situations unscathed. Once per day, when you attempt an Acrobatics check, you can roll twice and take the better result. You must choose to use this ability before making the check.
出典 People of the Stars 23ページ
Whenever you are affected by a transmutation spell of the polymorph subschool, your new form is always in some way horrific, grotesque, or otherwise marked by the corruption of the Great Old Ones. While polymorphed, you gain a +2 trait bonus on Intimidate checks and increase the 難易度 of spells you cast with the fear descriptor by 1. However, you also take a –2 penalty on Diplomacy checks while polymorphed.
出典 Ultimate Campaign 64, Advanced Player's Guide 1ページ
若い頃にファラズマの信仰の教義を教えられた君はアンデッドを破壊すべき化物と見ており、その魂はそうして裁きの先へ行けると考えている。君はアンデッドと闘う際、武器のダメージ・ロールに+1の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 223ページ
女神の混じりけのない純粋さに対する君の断固たる献身が、君を操ろうとする者たちから守る。(魅惑)または(強制)効果に対するセーヴィング・スローに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 223ページ
You have learned a holy secret that makes your illusions more powerful. Once per day when casting an illusion spell, you can do so at +1 caster level.
出典 Ultimate Campaign 64ページ
君は信仰心によって最も恐るべき怪物の中にさえ力と不思議を見出す。1日に1回、君はスピーク・ウィズ・アニマルズを発動できる。君がこの呪文を発動した時、それは(通常通り)動物たちに影響を与え、同様に【知力】が2以下の異形と魔獣にも影響を与える。
出典 Inner Sea Gods 223ページ
君自身の結婚への約束、または結婚したいという燃えるような願望により、(魅惑)と(強制)効果に対するセーヴィング・スローに+2の特徴ボーナスを得る。
出典 Inner Sea Gods 223ページ
Angradd teaches that a good offense can be the best defense. You gain a +1 trait bonus on attack rolls made as part of a readied action, and a +1 trait bonus on caster level checks when casting a spell as a readied action.
出典 Goblins of Golarion 16ページ
Your body has clumps of ugly fur, a sure sign of wolf blood! You win! Once per day as a standard action, you can take a deep breath through your nose to gain the scent ability for 1 minute.
出典 Inner Sea Gods 223ページ
Your existence is so meaningless to your chosen patron that it cares nothing for how you wield its power. You may prepare and cast spells whose alignment is in opposition to your patron’s, but doing so causes you to take 1 point of Wisdom damage per spell level when the spell is cast. This does not permit you to use spell trigger or completion items of opposing alignments.
出典 Inner Sea Gods 223ページ
君も過去のどこかで、性別を理由に利用されたことがある。君は、自分の種族の男性のクリーチャーに対する〈真意看破〉判定で+2の特徴ボーナスを得、男性が君を〈威圧〉するための難易度が2増加する。
あなたはアンデッドの広がりを抑えるために人生を捧げた。あなたの神はその声を聞き選択を承認した。
利益:あなたはアンデッドと闘う際の武器のダメージ・ロールに+1の特徴ボーナスを得る。
出典:Wayfinder #1