エラスティル

エラスティル(Erastil)

称号

古き名射手Old Deadeye

属性

秩序にして善

権能

農業、狩り、交易、家族

信奉者

農民、狩人、小売商人

クレリック属性

中立にして善秩序にして善秩序にして中立

領域

共同体植物秩序動物

好む武器

ロングボウ

エラスティル(eh-RAS-tilと発音する)[1]はアヴィスタンでいまだに信仰される最古の神々の1柱である。彼の宗派は、小規模な農業共同体や狩人集団が豊作や狩りの成功を求めて彼に祈った“暗黒代the Age of Darkness”にまでさかのぼる。彼は狩りと農業の神であり、華やかな美辞麗句よりむしろ模範や良い行動によってその信者を導く。[2]

来歴

エラスティルは年長の神格で、彼の教団は人類が初めて荒野の利用と自然の支配にとりかかった代について聞き及んでいる。伝説によれば、世界の挑戦人間が打ち勝つのを助ける贈り物として最初のを製作し、それを人間に与えたのが“古き名射手Old Deadeye”その人だったという。文明の完成度が高まってきても、エラスティルはより簡素な喜びの生活が現れねばならないという考えを抱いて語り続けている。[3]

他の神格との関係

エラスティルは彼の信者に伝統とより簡素な生き方を受け入れるように教示する。それは近代文明の圧迫から解放された生き方であり、しばしばアーバダーのような進歩的な神格との争いという結果に終わる特徴である。この意見の違いが、これらの諸神格の尊敬すべき聖職者との間に衝突の増加を招く。[3]

外見とその使い

エラスティルを描写したものは、彼の信者の家ではごく普通にある。そのようなは普通かのウルフェン(訳注:巨体と武勇で知られる民族)Ulfenの神格を、猟の道具を携えた年老いた人間、あるいはヘラジカのを持つ人型生物として描く。これらの描写はしばしば、様々な野性の獣や動物に対して断食をしている“古き名射手Old Deadeye”を示している。エラスティルは、必要であれば狩人を惑わすために牡鹿の姿で現れることでも有名である。[3]

従者

“古き名射手Old Deadeye”によって高い評価を与えられる生物には、ヘラジカ、鹿その他を持つ動物が含まれる。エラスティルを満足させる者達は、たいていは農場と原野からの収穫が増えることで報いられる。彼の不興を買ったには、作物や狩猟が損なわれるか、だめにさせられることもある。[3]

エラスティルの教団

エラスティルはその信者に伝統と古いやり方を受け入れることを教える。“古き名射手Old Deadeye”の信徒の多くはこれまで都市に入ったことさえもなく、彼の信徒アヴィスタンを横切る野生または未開のほぼどんな地域にも見受けられる。彼への信仰はとりわけアンドーランシェリアックスガルト(Galt)、イスガー(Isger)、リノーム諸王の地、モルトゥーン(Molthune)、ニルマタス(Nirmathas)、河川諸王国ヴァリシアの諸国で深く定着している。[3]

信奉者と聖職者

エラスティル信徒は、アヴィスタンにおけるほとんど全ての未開共同体に見受けられる。彼らは普通、より進歩した社会複雑さを離れて簡素な生活を送り、彼の教えを実践することを選ぶ。“古き名射手Old Deadeye”の聖職者のメンバーは彼らの尊敬すべき共同体において活躍し、模範となって共同体を導き、彼らの周りに住む者に必要とされる多様な職業を務めている。聖職者の礼服は彼らの神格の嗜好を反映して簡素にされている。簡素な毛皮か革の外套に、獣皮に焼き付けるか製の留め具の一部として身に着けるエラスティル聖印が普通は付属する[3] 。

神殿と祠

エラスティルに奉献される場所は、より文明化された場所においてさえも簡素なものである。祠は通常、彼の信徒共同体に役立つ製の建物か家屋以上のものではない。ちょうど“古き名射手Old Deadeye”が人生において簡素なものを重要視するように、彼の祠はその信者により実際的な必要物を提供することに重点を置く。儀式や儀礼的行為はこのような場所ではしばしば置き去られ、その代わりに単に祈るか眠るための場所として機能する。[3]

聖典

エラスティルの喩え』(Parables of Erastil)

この書物はエラスティル信者の引きと暦として働く。誰かの家族、農業、野外技能強化する上での情報が入っている。[3]

参考文献

[1] Erik Mona et al.(2008). Campaign Setting, p. 246. Paizo Publishing, LLC. ISBN 978-1-60125-112-1
[2] Sean K Reynolds.(2008). Gods and Magic, p. 14. Paizo Publishing, LLC. ISBN 978-1-60125-139-8
[3] Erik Mona et al.(2008). Campaign Setting, p. 162. Paizo Publishing, LLC. ISBN 978-1-60125-112-1

Erastil

Titles Old Deadeye
Alignment Lawful good
Portfolio Farming, Hunting, Trade, Family
Worshipers Farmers, hunters, tradesmen
Cleric Alignments 秩序にして善, 中立にして善, 秩序にして中立
Domains Animal, Community, Good, Law, Plant
Favored Weapon Longbow

Erastil(pronounced eh-RAS-til)[1] is one of the oldest gods still worshiped in Avistan. His religion dates back to before the Age of Darkness when small farming communities and hunter-gatherers prayed to him for bountiful harvests and successful hunts. He is a god of the hunt and of farming, leading his followers by example and good deeds rather than flowery rhetoric.[2]

◎History
Erastil is an elder deity, his worship hearkening back to the time when mankind first set about harnessing the wilderness and mastering nature. Legends claim that it was Old Deadeye himself who crafted the first bow and gifted it to humans, a gift to assist them in overcoming the challenges of the world. Even as the accomplishments of civilization mount, Erastil continues to embrace and represent the simpler pleasures life has to offer.[3]

◎Relationships
Erastil teaches his followers to embrace traditional and simpler ways of life, free of the constraints of modern civilization, a trait that often results in disagreements with more progressive deities such as Abadar; this difference in opinion leads to increasing conflict between these deities' respective clergies.[3]

◎Appearance and Emissaries
Depictions of Erastil are commonplace in the homes of his followers. Such images usually portray the Ulfen deity as either an aged human with the bow and gear of a trapper, or as an elk-headed humanoid. These depictions often show Old Deadeye holding fast against various beasts and animals of the wilds. In times of need, Erastil has also been known to appear to lost hunters in the form of a stag.[3]

○Servants
Creatures held in high esteem by Old Deadeye include elk, deer, and other hooved animals. Those who please Erastil are often rewarded by increased yields, both from farm and field, while earning his disfavor can lead to damaged or ruined crops and poor hunting.[3]

◎Church of Erastil
Erastil teaches his followers to embrace tradition and the old ways. Many of Old Deadeye's faithful never even enter a city, and his faithful can be found in nearly any wild or untamed region across Avistan; his worship is particularly well established in the nations of Andoran, Cheliax, Galt, Isger, the Lands of the Linnorm Kings, Molthune, Nirmathas, the River Kingdoms, and Varisia.[3]

○Worshipers and Clergy
The faithful of Erastil can be found in nearly every wilderness community in Avistan. They usually choose to live simple lives and practice his teachings away from the complications of more advanced societies. The members of Old Deadeye's clergy are active in their respective communities, leading by example and serving in various capacities as needed by those that live around them. The clergy's formal dress is kept simple to reflect their deity's tastes; a simple cloak of fur or leather, usually accompanied by Erastil's holy symbol burned into the hide or worn as part of a wooden clasp.[3]

○Temples and Shrines
Sites dedicated to Erastil are simple affairs, even in more civilized locations; shrines are usually nothing more than a wooden building or house serving communities of his faithful. Just as Old Deadeye emphasizes the simple things in life, his shrines focus on providing for his follower's more practical needs. Ceremony and formality are often abandoned in such locations, which instead act simply as a place to pray, or to sleep.[3]

○Holy Texts
◇Parables of Erastil
This book acts as a guide and almanac for the followers of Erastil; it includes information on strengthening one's family, farming, and wilderness skills.[3]

◎References
[1] Erik Mona et al.(2008). Campaign Setting, p. 246. Paizo Publishing, LLC. ISBN 978-1-60125-112-1
[2] Sean K Reynolds.(2008). Gods and Magic, p. 14. Paizo Publishing, LLC. ISBN 978-1-60125-139-8
[3] Erik Mona et al.(2008). Campaign Setting, p. 162. Paizo Publishing, LLC. ISBN 978-1-60125-112-1

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