ロッド

ナイトメア・ロッド

Nightmare Rod悪夢ロッド
出典 Pathfinder #65:Into the Nightmare Rift 63ページ
市価 80,000GP; オーラ幻術術者レベル 13; 重量 5ポンド

ナイトメア・ロッドは、一端に滑らかな紫色のクリスタルのタコがついた製のロッドで、その触手の部分に巻きつけられ、球状の体は一メイス・ヘッドのような役割を果たす。実際、ナイトメア・ロッド+2 ヘヴィ・メイスとして用いることができる。クリティカル・ヒットすると、ナイトメア・ロッド目標精神悪夢のような運命の恐ろしいビジョンで溢れさせ、難易度 15の意志セーヴに失敗した場合、1ラウンドの間よろめき状態となる。これは[精神作用]効果である。加えて、ナイトメア・ロッドは以下の能がある:ロッドが生きているクリーチャーに当たったフリー・アクションとして1日1回、使用者はファンタズマル・キラー呪文響を与えることができる(意志頑健難易度 16)。

1日1回、使用者はナイトメアを発動することができる。呪文が開始された呪文の受信者がを覚ましている場合、使用者はトランス状態に入る必要はない(呪文を発動した場合にように)――ナイトメア・ロッド呪文に独自のトランスを維持し、受信者が眠りにつくと即座に自動的に呪文の発動を終了する。受信者が24時間以内に眠りに落ちない場合、ナイトメア・ロッド自動的に呪文を発動しようとするのをやめる。

使用者がナイトメア・ロッドを持って運んでいる限り、所持者は恐怖効果に対する完全耐性を持つ。

作成条件

コスト 40,000GP
《ロッド作成》フィアーナイトメアファンタズマル・キラーリムーヴ・フィアー


ロッド・オヴ・レヴォリューション

Rod of Revolution /革命のロッド
出典 Inner Sea Combat 62ページ
オーラ心術術者レベル 20レベル
装備部位 なし; 市価 82,000gp; 重量 8ポンド

このロッド・オヴ・ルーラーシップ(Ultimate Equipment 183ページ)の変製材所で捨てられた片のように見える。ガルドの初期の反乱に一端を発するこのロッドは、苦していた国家の反政府勢力の指導者の間で象徴的である。ロッド・オヴ・レヴォリューションを用いる者は120フィート以内のクリーチャーに反抗的な衝動を引き起こすために標準アクションとして、装置を起動することができる。使用者は合計300ヒット・ダイスクリーチャーを煽動することができるが、【知力】が12以上のクリーチャー効果無効化するための難易度 16の意志セーヴを試みることができる。煽動されたクリーチャーレイジ呪文の利益を得るが、使用者が発する最も基本的な命令(移動する場所攻撃する相に関する指示など)のみを遵守する。ロッド々に砕けるまで、合計500分使用できる。この分数は連続している必要はない。

作成要項

コスト 41,000GP
《ロッド作成》マス・チャーム・モンスターレイジ


セプター・オヴ・ジ・アークローズ

Scepter of the Arclords /)
出典 Lost Treasures 52ページ
オーラ・全系統術者レベル 20レベル
装備部位 なし; 市価 200,000gp; 重量 5ポンド

The Scepter of the Arclords is a powerful device capable of harvesting all the ambient magic from a large area and focusing it into a single powerful effect. Once per day the wielder can command the Scepter of the Arclords to duplicate any spell of 3rd level or lower. This automatically succeeds, but there is a 10% chance the wielder also gains a random minor spellblight(Pathfinder RPG Ultimate Magic 94).

Additionally, once per week the wielder can command the item to create any magic effect he desires. Roll d% to determine the effect of this command.

d%

効果

01

The wielder gains a major spellblight(Ultimate Magic 94). The GM may determine the spellblight randomly, or may design a custom spellblight based on the magic effect the wielder commanded the scepter to create. The 難易度 to remove this spellblight(using the normal rules for eliminating spellblights) is 35(or 40, if the target still has the Scepter of the Arclords in his possession), and isn’t reduced with the passage of time.

02–05

The Scepter creates a permanently magic-dead area(Pathfinder Campaign Setting:Inner Sea Magic 12) with a radius of d% × 100 feet.

06–10

The Scepter creates a permanent area of primal magic(Inner Sea Magic 12) with a radius of d% × 100 feet.

11–80

The wielder’s command is fulfilled with a limited wish. If a limited wish can’t fulfill the command, the scepter comes as close to fulfilling it as a limited wish can(GM’s discretion).

81–100

The wielder’s command is fulfilled with a wish. If a wish can’t fulfill the command, the scepter comes as close to fulfilling it as a wish can(GM’s discretion). Additionally, one random creature of the outsider type learns the wielder has the scepter and just used it to gain a wish; the nature of the wish and the location of the wielder aren’t revealed. The GM secretly determines which outsider gains this knowledge.

The eye-like spheres on the Scepter sometimes swivel of their own accord, and although the Scepter isn’t intelligent, it’s capable of sliding on its own at a speed of 5 feet.

作成要項

コスト 100,000GP
《ロッド作成》リミテッド・ウィッシュウィッシュ


全文検索 目的別索引